calabacines y camotes - Reisverslag uit Arequipa, Peru van mariabbouwman - WaarBenJij.nu calabacines y camotes - Reisverslag uit Arequipa, Peru van mariabbouwman - WaarBenJij.nu

calabacines y camotes

Door: mariabbouwman

Blijf op de hoogte en volg

23 Februari 2011 | Peru, Arequipa

Hoi, hoi
Dinsdag:Ik heb geen internet maar schrijf in WordPad, kun je nagaan wat een heerlijke computernadore ik hier heb. Mijn spaans gaat echt steeds beter en ik breng het ook in de praktijk in de winkels, die soms halve museums zijn.
Gisteren was ik op een paar plaatsen en dat was zo ongelooflijk mooi, echt genieten van die kleuren die je midden in het gezicht springen, op wandkleden sjaals mutsen en nog veel meer.
Vandaag heb ik hier gekookt, kan ik het toch niet laten om met de spullen van hier wat te maken. Ik had zoete aardappels met tomaat , ui en knoflook., en daarbij een courgette omelet uit de oven. Op zich ging het goed alleen die oven werd niet heet en het zijn wel peruaanse tomaten en geen hollandse waterbommen, zodat het geheel droger was dan de bedoeling. Maar ik geloof dat het geheel wel gewaardeerd werd. Het gevolg is dat we zondagmorgen scones krijgen, gemaakt door Megan en zondag middag kookt William haar man. Leuk hoor.
Verder is het hier helemaal genieten van verse sappen, zoals ananas, mango, papaya. Groenten worden weinig gegeten, ik geloof dat er nu voor mij extra groenten wordt gemaakt anders zou iedereen rijst, aardappels en vlees krijgen. Ik kom bepaald niet te kort, elke morgen een ei en kaas en ´s middags vaak ei of linzen of kikkererwten. en dan ´s avonds soep van quinoa, groenten en natuurlijk aardappels.
Woensdag: Er is weer internet,hiep hoi, maar vanmorgen geen water en de rest van de dag moeten wij zuinig zijn zoals alle Arequipanenos. Maar wij hebben het nog goed, in een groot gedeelte van Peru is geen water en stroom.
Mijn buik is een beetje van streek de laatste dagen, zodat ik erg voorzichtig ben met de sapjes.
Vandaag heb ik mijn busticket naar Lima gekocht voor zondag, het blijft voor mij ongelooflijk, zo´n beetje de meest luxieuze bus met maaltijd, ontbijt en 2 wc´s. 1000km 16 uur rijden en dat alles voor de prijs van 40 euro. Mijn profesora española vindt dat ik wel op safe moet spelen, oke zeg ik dan maar. Volgende keer ga ik toch een keer voor de plaatselijke, dit is ook wel een verschrikkelijk end, want ik vind het gewoon leuk in die busjes hier.
Liefs Maria

  • 26 Februari 2011 - 06:18

    Johan:

    Hey mam, gaat je helemaal goed daar zie ik. Lekker koken en wel primitief he. Is je les er al weer bijna op. Dus je gaat zondag weg. Ik vroeg me dat juist af. Goed dat je een luxe bus pakt, die chauffeur heeft misschien wel z'n rijbewijs. Bij die andere weet je t niet :p
    Veel plezier nog. Dikke kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Arequipa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Mei 2011

vliegveld Lima

09 Mei 2011

De eilanden

06 Mei 2011

kort Puno

03 Mei 2011

nogmaals Machu Picchu

02 Mei 2011

Lima en Cuzco

Actief sinds 02 Feb. 2011
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 17156

Voorgaande reizen:

10 Februari 2011 - 11 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: