In stijl afscheid nemen - Reisverslag uit Arequipa, Peru van mariabbouwman - WaarBenJij.nu In stijl afscheid nemen - Reisverslag uit Arequipa, Peru van mariabbouwman - WaarBenJij.nu

In stijl afscheid nemen

Door: mariabbouwman

Blijf op de hoogte en volg

26 Februari 2011 | Peru, Arequipa

Hoi
Vandaag echt de toerist uitgehangen. Eerst op weg naar een uitkijk punt aan de rand van de stad. Dat zou ik wel met de bus doen, nou het eerste stuk wel maar toen kon ik de goede bus niet vinden, dus de eerste taxi afgewezen want die was te duur( 5sol=1,40) en de tweede deed het wel voor de prijs van 4 sol. Ja je moet je wel houden aan de gewone prijzen anders ondermijn je plaatselijke gebruiken en dan ook nog je niet laten uitbuiten als toerist. Nou het uitzicht viel tegen, het was nevelig, maar de wijk was zeer mooi. leuke straatjes, huizen en natuurlijk een schitterende kerk.
Terug met de bus langs velden waar groenten werden gekweekt en de bewerking geheel met de hand gebeurd, machines zijn duurder dan mankracht schijnbaar.
Vanmiddag lekker door de stad geslenterd, nog in de mercado( overdekte zeeer grote markt) geweest waar werkelijk van alles te koop is, ennog wat souviniertjes gekocht dat kon ik toch niet laten.
Gisteren had ik weer een prive gids door een ander gedeelte van de stad waar ik ook hopelijk wat foto´s van kan plaatsen. Dat is dan mijn praktische les, al pratende en uitleg over de wijk in het spaans.
Morgen rustig aan en de volgende etappe van mijn reis beginnen, de echte warmte in.
liefs Maria

  • 27 Februari 2011 - 16:52

    Thea:

    Hallo Maria,
    Alweer 3,5 week weg ben jij. Te lezen geniet je volop.Prachtige foto"s heb je gemaild. Hier regent al 2 dagen, maar we hebben geen lekkage.
    Op de uitvaart van tanta Corrie geweest, waar we weer een andere kijk op het jonge leven van mamma kregen.
    Hoe was het met je botdichtheid ?
    groetjes Thea

  • 27 Februari 2011 - 18:11

    Frans P:

    Hoi mams,

    leuke foto's, geniet van de reis morgen en van het mooie weer .

  • 28 Februari 2011 - 12:22

    Inez Köhler:

    hallo Maria,
    Zoals je ziet, volg ik je.Je bent al aardig gewend lees ik.
    Hoe heet je Spaanse school? Goed hoor dat je al went en het Spaans
    BLIJFT TOCH EEN VREEMDE TAAL, MAAR H.S. LEUK.
    jAMMER ALS JE STRAKS IN hOLLAND BENT, ALLES WEER EEN BEETJE WEGZAKT, DUS GOED OEFENEN!
    Practicar.
    Mijn letters springen heen en weer. te vlug getikt denk ik.
    Zo leuk om Arequipa even te zien met jou erop, Het Catalinaklooster is echt prachtig he?Ik blijf je volgen...
    Nu ik hoor wel als je geinformeerd hebt voor mij daar.
    Geniet van de zon, taal, werk en de Peruanen!
    Groetjes
    Inez

  • 28 Februari 2011 - 15:22

    Hannie En Marja:

    Hallo Maria,
    Wat leuk om je te volgen. Hannie is blij dat ze je eindelijk gevonden heeft.En "je wachtwoord"doet het niet meer!!"
    Nog heel veel plezier en we houden je ook op de hoogte!OR verslag volgt.
    Dikke kus en groetjes, Hannie en Marja

  • 28 Februari 2011 - 22:22

    Hannie:

    thuis heb ik je nu ook in beeld. ben er blij mee. Mooie dingen zie je daar en waarschijnlijk zijn de geuren daar ook bijzonder. jammer dat je die niet kunt sturen. Let goed op je zelf en geniet. Dikke kus

  • 02 Maart 2011 - 11:37

    Heleen R:

    dag mijn lieve Maria.
    Ik heb na 3 maand weer eens een fles wijn open, en drink er een op jou. Waar blijf je nu, ik kan toch die hele fles niet alleen soldaat maken?
    wat leuk om ook via foto,s mee te genieten. Ik wens je tijdens je tocht door de bergen een tijd zonder mediamiddelen. Tijdens mijn reizen heb ik ervaren hoe het is om helemaal het thuisfront achter me te laten. Je ziet er goed uit op de foto's.
    liefs van Heleen

  • 02 Maart 2011 - 12:20

    Lutgart:

    Ha lieverd, wat heerlijk om die korte verslagjes van je te lezen én ook foto's al te zien. Ik kan de gloed helemaal meevoelen.
    Geniet heerlijk verder, alle liefs voor je en warme knuffel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Arequipa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Mei 2011

vliegveld Lima

09 Mei 2011

De eilanden

06 Mei 2011

kort Puno

03 Mei 2011

nogmaals Machu Picchu

02 Mei 2011

Lima en Cuzco

Actief sinds 02 Feb. 2011
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 17130

Voorgaande reizen:

10 Februari 2011 - 11 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: