el valle sagrada - Reisverslag uit Cuzco, Peru van mariabbouwman - WaarBenJij.nu el valle sagrada - Reisverslag uit Cuzco, Peru van mariabbouwman - WaarBenJij.nu

el valle sagrada

Door: mariabbouwman

Blijf op de hoogte en volg

22 April 2011 | Peru, Cuzco

Hoi, hoi

Nu ben ik een echte toerist, dagtochtje naar de heilige vallei gemaakt met de bus en dan soms 20 min. soms anderhalf uur om het een en ander te bezoeken, met daarna het loslaten van de toeristen en terug bij de bus om zo laat precies. Er is dan een gids bij die van alles verteld over de tempels en kerken.
Het was een hele belevenis en zeer interesant.
Boven op een heuvel, waarvoor wij meer dan 250 treden(zeer ongelijkmatig) moesten beklimmen, staan dan de resten van een groot inca complex, bestaande uit grote rechthoekige blokken, die meer wegen dan 50 ton(geloof ik). Deze blokken hebben ze eerst van de andere kant van de rivier gehaald( de rivier even omgeleid) en toen de heuvel op. zelfs nu weten ze niet hoe dat mogelijk was.
En in Pisac hebben wij een enorm complex ruines gezien, schitterend in de bergen.
In Pisac hebben wij ook nog een markt van ¨handwerkproducten¨ bezocht, maar je ziet dat hier zo ontzettend veel, die winkeltjes, en het lijkt wel erg veel op elkaar.
Het nadeel als je met zo´n bus gaat is dat met de 20 passagiers uit de bus nog 20 andere bussen er zijn. Maar een andere manier voor mij zit er niet in, alleen met een plaatselijke bus en dan alleen op stap er naar toe is toch te gevaarlijk. Dit heeft ook wel wat, en je blijft onder de mensen.
Ik geniet nog steeds heel erg van Cuzco het lijkt wel vakantie!
´s Morgens ontbijten in de zon, dan wat rond lopen in de stad waar ik kerken, gebouwen en gewoon straatjes kan bezoeken, ik geloof dat ik toch wel een cultuurbarbaar ben. ik houd meer van onverwachte straatjes en gebouwen aan de buitenkant dan kerken en musea van binnen. Ergens koffie drinken, wat niet zo gemakkelijk is voor een lekkere koffie liefhebber, gek genoeg in een koffieland als Peru. Dan een leuke plaats zoeken om lekker te eten, en dan terug naar het hotel heerlijk relexen op een ligbed in de tuin.
En tegen vier á vijf uur weer de stad in om een museum of iets anders te bezichtenen. En natuurlijk weer lekker eten, dat zal afkicken zijn: twee keer warm eten, als ik in Nederland ben.
Ik stop ermee, morgen moet ik om 6.20u klaar staan om voor twee dagen naar de Machu pichu te gaan.
Liefs Maria

  • 23 April 2011 - 07:52

    Ninia:

    Daar komt-ie dan eindelijk: de Machu Pichu! :)

  • 23 April 2011 - 11:55

    Leny:

    Hallo Maria,

    maar het is natuurlijk nu ook vakantie voor jou, heel leuk je belevenissen en geniet er maar van. Nog veel plezier en liefs,
    Leny.
    P.S. we hebben hier nog altijd zomer, korte broek en zeker 25 graden en dat voor Pasen!

  • 23 April 2011 - 11:58

    Heleen:

    Imposant hoor en dN JIJ ER MIDDENIN.
    Ik vind het erg leuk om die foto's te bekijken. Het is hast niet te geloven dat jij er zit. Heerlijk genieten van vakantiegevoel en vEILIG En dat is ook wat waard.
    lieve maria, even spieken hoe lang je nog weg bent. Ok 17 dagen dan kan bijne het aftellen beginnen.
    heel veel warme hartegroeten van heleen.
    Mis je je kleine meisje en kinderen?

  • 26 April 2011 - 09:20

    Johan:

    Hey mam
    Dat ziet er wel lekker toeristisch uit he. Wel mooie gebieden volgens mij!
    Ik heb hier van Douwe Egberts de koffie Peru Nutty & Sweet gehaald voor de esspresso app. Om toch een beetje van Peru te proeven, op afstand dan..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Mei 2011

vliegveld Lima

09 Mei 2011

De eilanden

06 Mei 2011

kort Puno

03 Mei 2011

nogmaals Machu Picchu

02 Mei 2011

Lima en Cuzco

Actief sinds 02 Feb. 2011
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 17145

Voorgaande reizen:

10 Februari 2011 - 11 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: