IN het noorden - Reisverslag uit Trujillo, Peru van mariabbouwman - WaarBenJij.nu IN het noorden - Reisverslag uit Trujillo, Peru van mariabbouwman - WaarBenJij.nu

IN het noorden

Door: mariabbouwman

Blijf op de hoogte en volg

28 April 2011 | Peru, Trujillo

Hoi, hoi

Kort wordt dit want ik ben veel te druk met genieten. Ook de Machu Picchu komt nog.
Ik zit ten noorden van Lima in een redelijke rustige badplaats bij Trujillo.
Na een vliegreis naar Lima, een avondje in Lima bij de zus van een zuster uit het klooster van Chicuito, zijn wij de volgende morgen met de bus, na 1,5 uur met een taxi door de stad, naar Trujillo 8 uur lang in de bus gegaan.
Hier zijn wij, hermana Magarita de padre en ik voor een aantal dagen op bezoek.
De hele reis heeft als hoofddoel de zoon van de dochter van de zus van Magarita te dopen, wat gebeurd door de padre uit het monestario van Chicoito. Kunnen jullie het nog volgen?
Ondertussen krijg ik alle bezienswaardigheden hier in de buurt te zien.
Het is heel leuk met een non op stap te zijn, Magarita is een ontzettend leuke,fijne en spontane vrouw van 65 jaar, die hier vandaan komt en dan ook veel te vertellen heeft.
En in katholiek Peru wordt je net iets anders behandeld dan als toerist.
Vandaag zijn wij bij de tempel van de zon, de ruines van een stad van de Mocha, pre Inca cultuur, twee musea over die cultuur en een piramide geweest.
Dit alles van adobe, wat van leem met water, gemaakt is. Dit houdt ook in dat als het regent dat de muren enz. langszaam verzakken. Er zijn daar dan ook doeken gespannen en daken gemaakt boven de resten en er wordt nog regelmatig gewerkt, om het in de oorspronkelijke staat te houden.
Slapen doe ik met Magarita bij de broer, en zijn vrouw, van een kennis van Magarita weer uit het klooster van Lima. In een stadje aan zee, waar wij vanmorgen eerst zijn gaan kijken
Het was een echte pre Inca cultuurdag en morgen gaan wij naar een andere plaats waar opgravingen zijn van weer iets latere tijd, maar ook pre Inca.
Liefs Maria

  • 02 Mei 2011 - 09:28

    Heleen:

    hoi lieve Maria,
    ik was 5 dagen in Antwerpen bij een vriendin. me niet ondergedompeld in het bruisende Antw. maar ontspannen op het balcon en met vriendin.
    Als ik het goed tel ben je zo ongeveer 6 mei thuis. klopt dat? Wordt je opgehaald. Heerlijk om je weer te zien. Fijne laatste dagen en goede terugreis. liefs heleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Trujillo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Mei 2011

vliegveld Lima

09 Mei 2011

De eilanden

06 Mei 2011

kort Puno

03 Mei 2011

nogmaals Machu Picchu

02 Mei 2011

Lima en Cuzco

Actief sinds 02 Feb. 2011
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 17667

Voorgaande reizen:

10 Februari 2011 - 11 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: