Week van de mujeres( vrouwen) - Reisverslag uit Lima, Peru van mariabbouwman - WaarBenJij.nu Week van de mujeres( vrouwen) - Reisverslag uit Lima, Peru van mariabbouwman - WaarBenJij.nu

Week van de mujeres( vrouwen)

Door: mariabbouwman

Blijf op de hoogte en volg

10 Maart 2011 | Peru, Lima

Hoi, hoi

Eerst wil ik zeggen hoe heerlijk ik het vind on jullie reacties te lezen.
Comedores, de plek waar ik werk zijn eetplaatsen waar mensen voor een klein bedrag, 6 sol voor 4 personen, eten kunnen bestellen. Rijst en bonen worden gesubsidieerd, maar de rest wordt per dag gekocht op de markt van het geld wat de mensen s morgens betalen en dan wordt een klein bedrag voor water en de gasfles opzij gelegd. De vrouwen werken allemaal vrijwillig en elke dag 2 anderen ongeveer.
De mensen die eten kopen zijn meestal de zelfde. Veel alleenstaande moeders, maar ook getrouwde vrouwen.
Eergisteren middag/avond naar een ceremonie voor de week van de vrouwen geweest in het centrum van Comas( wijk van Lima waar ik zit) Met muziek, van peruaanse smartlap tot afro/peruaanse muziek en peruaanse rock en waar twee vrouwen van de comedores onderscheiden werden samen met andere vrouwen die iets betekenen voor de bevolking van Comas.
Ik ben alleen gegaan met een bus maar stapte op de verkeerde plaats uit en kwam terecht bij iets van het gemeente huis en niet bij het Palazo de Municipal. Daar stonden 4 bewakers voor( die zie je hier trouwens overal: banken, postkantoor maar ook bij restaurantjes) die mij wel met de auto naar de goede plek wilden brengen. Helaas kregen ze daar geen toestemming voor, zodat een bewaker mij lopend begeleid heeft 2km verder, want dat was wel nodig vond hij voor de signorita.
Daar aangekomen werd ik door de vrouwen van de comedores ontvangen of is het opgevangen? En na afloop met 5 vrouwen, en bepaald niet de dunste, in een taxi, naar huis.
Ik begin al een bekendheid te worden hier, als ik na het werk naar huis ga rond 1 uur neem ik een motortaxi omdat het dan bloedheet is en het wel ruim een half uur lopen is, en ik heb al 2 keer gehad dat er gelijk gezegd werd: naar het huis van de padre he
Ik stop en ga naar bed, dat doe ik hier vroeg want morgen moet ik om 6.35 er weer uit en naar mijn werk, het lijkt Nederland wel.
Liefs Maria

  • 11 Maart 2011 - 07:10

    Ninia:

    Ik vind het ook heerlijk om je verhalen te lezen en bedankt voor de uitleg, signorita!

  • 11 Maart 2011 - 20:17

    Marja:

    Heel leuk om je te volgen! Ga je ooit weer wennen aan het werk bij " ons" ? Nog veel genieten.
    Groetjes en liefs

  • 12 Maart 2011 - 11:36

    Heleen:

    Het lijkt nederland wel, ontlokt me een grinnik. Vroeg opstaan ken je wel, maar bloedheet nee dat kennen we hier niet. Wat meer warmte zou me wel lief zijn. Vandaag hebben we geen klagen zowaar een beetje zon.
    Hoe moet het met mij verder als ik de laatste restjes mariamarmelade uit de pot heb geschraapt?
    Ik was zeer geraakt door je persoonlijke mail, mis je dan. Zelfs dat is een mooi gevoel. Maar ter geruststelling, innerlijk gaat het me goed, fysiek, traag als dikke modder.
    Veel liefs en kook lekker, liefs xxxx heleen

  • 12 Maart 2011 - 20:07

    Piet:

    hoi mam een hele bewaker voor je zelf doe maar duur. heb je nog een beetje lekker weer ik bel je morgen effe op zondag rond 10 en
    hou van je mam mis je ook een beetje.

    Grtjes
    Pieter

  • 12 Maart 2011 - 22:34

    Hannie:

    eerst bedankt voor 11/3.
    hebben ze daar ook carres of rooster je stiekem op een papiertje nu je je code niet meer weet. wat een mooie foto's Maria.
    veel liefs Hannie

  • 14 Maart 2011 - 06:52

    Hanneke Moll:

    Hoi lieve Maria,
    Heel leuk om te zien waar je bent en te lezen wat je doet en beleeft.
    Dank ook voor je mail aan ons je was weer heel dichtbij.
    Gisteren was er satsang in de Woudkapel. Wat betreft het beluisteren van satsangs daar bij jou, ik zou het Kees eens vragen als ik jou was die weet dat soort dingen altijd zo goed.
    Lieve Maria, alle goeds voor je daar in het verre Peru, alle liefs Hanneke

  • 14 Maart 2011 - 16:09

    Gerrie:

    Hoi lieve Maria,
    Vandaag je reisverslagen en de foto's bekeken, heel erg mooi. Een hele beleving in zo'n totaal andere cultuur.
    ik ga je vaker volgen.
    heel veel plezier nog groetjes en alle liefs

  • 14 Maart 2011 - 21:46

    Hanneke Sr:

    Ik had niet in de gaten dat ik je terug kon mailen, maar hoorde dat in de de Satsang gister. Het was weer een erg fijne twee uur en ik was zo dankbaar om iedereen weer te zien want ik ben niet naar Drente geweest... Het was weer erg inspirerend en blijmakend! Het is spannend om je reisverslagen te lezen, je bent een dappere vrouw en inspirerend! Liefs!
    Hanneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Mei 2011

vliegveld Lima

09 Mei 2011

De eilanden

06 Mei 2011

kort Puno

03 Mei 2011

nogmaals Machu Picchu

02 Mei 2011

Lima en Cuzco

Actief sinds 02 Feb. 2011
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 17177

Voorgaande reizen:

10 Februari 2011 - 11 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: