dan toch uit in Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van mariabbouwman - WaarBenJij.nu dan toch uit in Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van mariabbouwman - WaarBenJij.nu

dan toch uit in Lima

Door: mariabbouwman

Blijf op de hoogte en volg

20 Maart 2011 | Peru, Lima

hoi

Ons uitstapje naar de stad en dan vooral Het Parque de aqua was helemaal te gek.
Het begon al met in een taxi met zes vrouwen. Dus eerst had ik iemand op schoot en na en half uur was het wisselen en mocht ik op schoot. Zelfs met een taxi is het nog bijna een uur naar het centrum, door de giga drukte( al toeterend uiteraard).
Wij kwamen iets voor half zeven aan, en dan begint het al donker te worden en om 7 uur is het donker.
Eerst was het wel leuk die waterfonteinen, maar toen het donker was het te gek alles is in kleur met schitterende vormen. Van geometrische vormen tot bogen waar je onderdoor kan lopen en zelfs een theepot die water schenkt in een kop.
En wat ook heel leuk was was een fontein waar je tussendoor kan lopen en die dan van beneden begint te spuiten, zoiets als de bedriegertjes in Arnhem. Dan is het natuurlijk sport om tot het centrum te komen zonder nat te worden, wat gedeeltelijk gelukt is. Heel lollig met een stel vrouwen van ruim middelbare leeftijd, je voelt je dan weer kind.
En toen de fontein met muziek, en daar bleven we maar staan, ik dacht nog zo heel erg interessant is het toch niet. Daar kwam dus door het water, dat verlicht werd in steeds wisselende kleuren, een hele projectie show, met een balletdanseres, peruaanse dansers, de condor en nog veel meer, ik heb er fotoos van gemaakt maar echt goed kan je het daarop niet zien. Het was echt geweldig.
En daarna in het donker door Lima lopen naar de bus, wel even spannend maar ook weer niet echt.
Toen we weer terug in Comas waren zijn we nog met zijn allen naar de chinees geweest, want dat is vaak wel het gemakkelijkste als vegetarier, want alles is hier pollo en nog eens pollo(kip en nog eens kip)
Het alleen lopen door Lima kan heel goed, ik had daar wel anders over gelezen. Je moet natuurlijk op je tas passen, maar ik loop gewoon met mijn peruaanse handtas. Ik zorg wel dat ik om ongeveer 7 uur binnen ben of hoogstens hier in de direkte omgeving, dus wel een avondklok voor mij.
liefs Maria

  • 24 Maart 2011 - 01:16

    Ton Curacao:

    Leuk om wat van jou te lezen en te zien. ik zit om de hoek, hier koelt het s' nachts minder af. we, Marijke en ik gaan hier een jaar of meer werken en wonen. ik ga 26 maart naar huis en dan van Pau naar Santiago de Compostella wandelen een km of 900. daarna weer terug naar Curacao. Begin juni ben ik hier weer terug, dus je kan altijd een biertje komen drinken. Dion kom ik hier ook af en toe tegen. groetjes je kleinere broertje, tonnie.

  • 24 Maart 2011 - 09:01

    Www.art4peru.nl:

    hola maria,
    Leuk te lezen dat je het zo naar je zin hebt!
    Ik hoop dat je wat aan mijn reisinformatie hebt gehad?!
    Ik heb je diverse keren gemaild, maar ik hoor maar niets van je.
    Heb je nu inmiddels de namen van de school in Arequipa en geinformeerd naar dat kinderproject voor mij?
    Nu ik hoop dat dit bericht je wel bereikt zodat je me even kan antwoorden.
    Groetjes
    Inez Köhler

  • 24 Maart 2011 - 13:34

    Johan:

    Mam, lekker avonturen, en primitief koken, ben je het al gewend? Geniet ervan en alles op z'n gemakje, dat doe ik ook hier.
    Oja, ik was van t weekend bij Esther, kon ze t niet laten, om je cadeautje alvast uit te pakken, ik zei nog STOP, je bent nog niet jarig!, maar toen was t al te laat. Volgens mij was ze er wel blij mee, en die kleine van haar ook :) Maar misschien mag ik dat niet vertellen, maar helaas, zus, toch gedaan :P
    Tot de volgende keer mam! Doei

  • 25 Maart 2011 - 17:58

    Leny:

    Hallo Maria,

    ook gefeliciteerd met de verjaardag van Esther dit weekend en nog heel veel plezier in Peru.
    Ik heb genoten van je reisverslagen,
    Leny

  • 27 Maart 2011 - 17:53

    John En Jose:

    hoi maria
    Je verhalen zijn hardstikke leuk hard werken en toch veel meemaken.Leuk jou op de foto met die vrouwen wat ben je groot.We hebben komend week-end klussen in thull maar ik neem aan dat je niet komt.Nog veel plezier en geniet.

  • 28 Maart 2011 - 14:22

    Bea:

    Hey Maria,

    wat leuk om te lezen dat je t zo naar je zin hebt.
    Zo te lezen ben je lekker druk bezig en heb je dus geen tijd om Nederland te missen!!
    Geniet er maar lekker van, ik geniet lekker mee d.m.v. je reisverslagen.

    Groetjes Bea

  • 31 Maart 2011 - 19:04

    Lutgart:

    Ha signorita, wat een mooie foto's, zo heeerlijk om je te zien met allemaal andere signorita's.
    Warme omhelzing voor je; geniet maar heerlijk verder.
    Kus, Lutgart

  • 02 April 2011 - 09:55

    Ans:

    Echt ontzettend leuk om alle foto's te zien en je verslagen te lezen. Wat een avontuur om zo in het Peruaanse leven ondergedompeld te worden en alles op je af te laten komen. Go with the flow, heerlijk!
    Nog een maand te gaan, geniet ze! liefs, ook van Ad en een dikke zoen van mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Mei 2011

vliegveld Lima

09 Mei 2011

De eilanden

06 Mei 2011

kort Puno

03 Mei 2011

nogmaals Machu Picchu

02 Mei 2011

Lima en Cuzco

Actief sinds 02 Feb. 2011
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 17217

Voorgaande reizen:

10 Februari 2011 - 11 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: