Retraite? in heeel mooi Chucuito - Reisverslag uit Lima, Peru van mariabbouwman - WaarBenJij.nu Retraite? in heeel mooi Chucuito - Reisverslag uit Lima, Peru van mariabbouwman - WaarBenJij.nu

Retraite? in heeel mooi Chucuito

Door: mariabbouwman

Blijf op de hoogte en volg

09 April 2011 | Peru, Lima

Hoi, Hoi

Na een voorspoedige,door mooie landschappen,reis kwam ik aan in Puno, dat schitterend aan het Titicaca meer ligt. Daar een taxi genomen, na onderhandelen over de prijs met de chaufeur, naar Chucuito.
Hier zit ik dus in een klooster op een doodstille plek 15 minuten van het dorp vandaan, en 300 meter naar het meer. Dit is echt te gek wat een rust na Lima en ook Arequipa, stilte schoonheid waar ik ook maar kijk en weer heel aardige mensen.
In het klooster is het behoorlijk stil vanaf 8 uur s,avonds tot de volgende morgen is het grote stilte tijd en tijdens de maaltijden is het ook stil. Gelukkig met de afwas wordt er aardig wat afgekletst.
Dit wordt een gedeeldtelijke retraite week, denk ik.
Vanmorgen ben ik al wezen kennismaken met het verzorgings tehuis waar zo,n 12á 14 mensen wonen.
Met zijn drieën op een kamer en ze zitten maar wat. Ik zal er verder nog niet veel over schrijven, dat komt wel.
Toen ik gisteren aankwam was het heerlijk weer tot ongeveer half vijf en dan begint het echt af te koelen buiten. Ik heb dan een vest aan en dan daaroverheen nog mijn fleece. Gisteravond was het ook koud maar ik lag al om 8 uur in bed, want ik was erg vroeg opgestaan, en heb het vannacht heerlijk warm gehad onder drie dekens en een sprei.
Vanmorgen regende het en was het overal koud en ben ik een half uurtje in bed gekropen om op te warmen. Om 10uur naar het Asilo gegaan en daarna een uurtje op het Plaza de Armas gezeten in de zon. Heerlijk was dat met een mooie kerk en ook hier heerlijk rustig, ik raak hier nog aan verslaafd.
Vanmiddag terug naar het dorp en wat rond gelopen. Op het Plaza was een dans/muziek groep wat heel leuk was om te zien, ik heb natuurlijk weer gigantisch veel foto,s gemaakt, ik leer het nog wel een keer, heel vaak moeten anderen mensen mij erop attent maken dat ik foto,s moet maken. Het resultaat zien jullie nog wel een keer.
Daar ontmoette ik een italiaanse vrouw die hier getrouwd is en een zoon heeft en er allang woont. Zij vertelde mij over een aantal mooie wandelingen hier en hoe goed en rustig het leven hier is.
Morgen ga ik Puno bezichtigen met de bus ernaartoe.
Liefs Maria

  • 10 April 2011 - 10:28

    Heleen:

    Retraite voor jou dat lijkt me heel goed. kou nou niet zo lekker.
    lieve mensen ook goed. Ik mis mijn beschermende schuurtje ben nu naar binnen gegaan ipv in de zon zitten.
    er is overmacht bij de buren gezellig visite opgewonden kindertjes.
    Dus jouw bericht is een goede afwisseling

  • 10 April 2011 - 17:45

    Leny:

    Leuk, weer alles te lezen over je volgende etappe.
    Veel succes en toch maar zon, Leny

  • 10 April 2011 - 19:44

    Piet:

    he mam we moeten een keer bellen je stuurd me wel smsjes maar bellen lijkt me leuker.het ga je goed veelplezier daaro
    Piet

  • 11 April 2011 - 02:05

    Korienke:

    He Maria, goed te lezen dat je veilig bent aangekomen! Heel veel plezier daar! Liefs uit Arequipa

  • 12 April 2011 - 20:28

    Marijke:

    Hoi Maria, vandaag voor t eerst op je site, alles in een ruk gelezen! Geweldig! Jan Brinkhof heb ik ook wel eens ontmoet, hier in Sittard, via het comite Sittard-Rosa-Lima, van gehoord? Ton belde vanavond even, heeft er in n week tijd al 170 km opzitten, is ook zn Spaans aan t opfrissen! Nog een goeie tijd gewenst, groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Mei 2011

vliegveld Lima

09 Mei 2011

De eilanden

06 Mei 2011

kort Puno

03 Mei 2011

nogmaals Machu Picchu

02 Mei 2011

Lima en Cuzco

Actief sinds 02 Feb. 2011
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 17213

Voorgaande reizen:

10 Februari 2011 - 11 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: