Terug in Arequipa - Reisverslag uit Lima, Peru van mariabbouwman - WaarBenJij.nu Terug in Arequipa - Reisverslag uit Lima, Peru van mariabbouwman - WaarBenJij.nu

Terug in Arequipa

Door: mariabbouwman

Blijf op de hoogte en volg

07 April 2011 | Peru, Lima

Hoi, hoi
En nu ben ik weer in Arequipa, ik vind het heerlijk hier. Leuke mensen heerlijke stad, lekker eten en gewoon weer wat spaanse lessen
Op dit moment zitten hier een canadese vrouw Madeleine een echtpaar Fran en Guy, allemaal een beetje van mijn leeftijd en Korienke uit Groningen van 22 jaar. Het is ongelooflijk gezellig, maar we werken ook hard.
Met Korienke en Maria, van de school, zijn we zondag in de stad geweest en met Korienke eergisteren. We hebben lekker in de stad rond gelopen en natuurlijk al de winkeltjes met peruaanse artikelen bekeken. Het lijkt een beetje of ik met een dochter op stap ben, maar ook valt het leeftijds verschil weg. Alleen je merkt het verschil weer als je in de bus door een peruaanse jongen wordt aangesproken die je van alles vraagt, dat gebeurd toch iets minder snel als ik alleen als vrouw van middelbare leeftijd reis.
We waren allebei een beetje lollig na een pisco sour, het nationale drankje hier dat pisco, 40 %, bevat met citroensap en natuurlijk heel veel suiker en opgeklopt eiwit. Zodoende hebben wij, ik geloof vooral ik, een date geregeld voor Korienke, het was gewoon heel geinig.
Gisteren was Madeleine jarig en hadden wij s´avonds een birthday party, met eerst een hapje en drankje en kadootjes en daarna heerlijk gegeten, Maria kan goed koken, en daarna dansen. Het was echt een chica fiesta, Guy was ziek zodat we alleen met 9 vrouwen waren. Wij de 4 estudiantes, Maria en haar twee dochters en dan nog twee Amerikaanse vriendinnen die hier wonen. te gek.
Mijn spaanse lessen zijn zeer interesant, mijn profesor weet heel veel van alles, zodat we praten over comedores hier in Arequipa tot vakbonden, politiek, levenstandaard hier tot peruaanse gerechten. Voor mij is het belangrijk om vooral te praten, de regels weet ik wel alleen nu nog soepel toe passen, en dan in de les gecorrigeerd te worden.
Vandaag is weer de laatste les want morgen ga ik naar Chuciuto, spannend hoe het daar is in het klooster en in het verzorgingshuis en daar is het afwachten of ik kan internetten.
Liefs Maria

  • 07 April 2011 - 13:06

    Heleen:

    Lieve Maria,
    As zaterdag ga ik afscheid nemen van P. en de anderen. Ik voel me open en vind het spannend juist vanwege de openheid. Er is geen protocol voor.
    Dat is er voor het hele leven niet al maken wij er heel wat. heerlijk dat je zo geniet wat is reizen, mensen ontmoeten toch leuk. En dan dat lekkere eten. Succes met het spaans want als ik met je naar spanje ga dan moet jij voor twee het woord doen. heel veel liefs van heleen

  • 07 April 2011 - 13:28

    Ninia:

    Je berichtjes worden steeds joliger :) Geniet er maar lekker van!

  • 08 April 2011 - 11:24

    Gerrie:

    Lieve Maria,
    Wat een prachtige natuur, en wat een avontuurlijke reis maak je.
    veel plezier nog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Mei 2011

vliegveld Lima

09 Mei 2011

De eilanden

06 Mei 2011

kort Puno

03 Mei 2011

nogmaals Machu Picchu

02 Mei 2011

Lima en Cuzco

Actief sinds 02 Feb. 2011
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 17216

Voorgaande reizen:

10 Februari 2011 - 11 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: